onsdag 31 augusti 2011

Hej då Centern!



Originalet


Kopian



Centern har utsett en ny partiledare, Annie Lööf. Man undrar hur centerpartisterna har tänkt. troligtvis så har de inte tänkt så långt utan bara har vägt in att hon är medial. För de kan inte ha vägt in den politik hon står för.
Annie Lööf har sagt att hennes största idol är Margaret Thatcher!
Annie Lööf har motionerat för plattskatt - något som gynnar höginkomsttagarna
Annie Lööf är positiv till NATO.
Annie Lööf är en blågrön nyliberal - hon kommer att få ett stort stöd på Stureplan men inte kommer det att attrahera många arbetare och lägre tjänstemän på landsbygden.

En tillfällig uppgång kommer nog centern att få men sen bär det neråt under 4 procent gränsen.

p1 NSK NSK

2 kommentarer:

  1. Man kan alltid hoppas. Jag tror att hon blir en katastrof för oss. Jag minns när jag bloggade för LO Ung, då kom hon med sina vidriga åsikter och var riktigt provokativ. Jag var på henne så att hon började grina och försvarade sig med att hon "är en snäll tjej som gråter till romantiska komedier". Det sket jag dock högaktningsfullt i.

    SvaraRadera
  2. Hon kan nog vara både snäll och vänlig. Men den politik hon har drivit är en hänsynslös klasspolitik

    SvaraRadera