fredag 18 september 2009

Överklassens diskreta charm?

Några citat från lyxhustrun Anna Anka som är med i teveshowen Svenska Hollywoodfruar. Jag låter citaten stå okommenterade. De gör sig bäst så.

– En riktig man får panik om han är ensam med barnet i mer än 20 minuter. Pappor lagar inte mat och stryker inte, de jobbar och försörjer sina familjer.

– Jag har förstått att jag väckt en hel del uppmärksamhet i Sverige de senaste dagarna. Det gläder mig. Hur som helst, jag och min man skrattar hela vägen till banken.

– Det är synd om svenska män. De gifter sig med snygga kvinnor som snabbt blir oattraktiva, börjar klä sig slafsigt och struntar i mannens behov. Som hemmafru ska du ställa upp på alla sätt, du ska alltid var snygg och välklädd. Sexuellt är det kvinnans skyldighet att se till att mannen är tillfredsställd, gör hon inte det får hon skylla sig själv om han är otrogen.

– Svenska pappor är tragiska med sina blöjbyten och sin jämställdhet.

– Om man anställer folk till att hjälpa en kan man göra roliga saker.

– Jag vill bli en förebild för svenska kvinnor.

KB
KB
Svensson
HD
HD
HD

3 kommentarer:

  1. Ursäkta, men hur blir en adopterad white trash brutta från Bjuv "överklass"? Inte ens genom att gifta sig med en armenisk föredetting!

    SvaraRadera
  2. Genom att hon lever under helt andra villkor! Villkor som är främmande för vanligt folk.

    SvaraRadera
  3. Till Anonym: Jag måste erkänna att jag inte forskat i ankornas sociala bakgrund. Än mindre deras etniska. Det är inte relevant här. Vad jag ville visa var vilka märkliga föreställningar som finns i de övre skikten.

    SvaraRadera