tisdag 8 september 2009

Jag blir så trött...




Svininfluensa hysterin sprider sig mer och mer. Nu vill en församling i Karlskoga införa starkvin istället för lättvin som en åtgärd för att minska spridningen av influensan. Om det är en smart pastor som utnyttjar tillfället för att få lite mer krut i förkunnelsen eller om det är allvarligt menat har jag ingen aning om. I och för sig så hävdar Hans Fredlund, smittskyddsläkare vid Universitetssjukhuset i Örebro,
– Det har ingen som helst betydelse. Då ska de ha sjuttioprocentig sprit, om det ska han någon effekt, säger han till Karlskoga kuriren.
Jag för min del skulle efter hans vetenskapliga råd rekommendera kyrkorna att överge vinet helt och hållet för istället införa nattvardssupen.
Annars så summera Dagens Svenksbladet perfekt min uppfattning om media hysterin.
Henrik


KB
AB
SVT
Karlskoga Kuriren
Blogg
DN
IOGT

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar