onsdag 18 november 2009

Bocken



Lars-Ingvar Ljungman kommunalrådet i Vellinge skall övettala de andra moderatledda kommunerna i Skåne att ta emot ensamkommande flyktingbarn. Snacka om att sätt bocken som trädgårdsmästare. Hans insats blir säkert avgörande. "Sven Tycker" har skrivit på sin blogg hur han tror samtalen kommer att låta:
- "Hej, det är Lars-Ingvar Ljungman som ringer, jag vill uppmana er att ta er del av ansvaret och hjälpa till med att ta emot några ensamma barn eller ungdomar."
- "Hur tänker ni göra själva i Vellinge?"
- "E´ du ente klog, vi har aldrig tagit emot några flyktingar och tänker banne mig inte göra det nu heller. Det är inte vårt ansvar. Men jag tycker att NI ska göra det."
- "Åk du hem till Vellinge!"
- "Ja, jag ber om ursäkt, men Schlingman har tvingat mig till det här."


Det behövs nog grövre artilleri om sverigemoderaterna skall byta politik. Tex från tv4



Henrik
Sydsvenskan KB HD NSK BLT
SvD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar